Allt Om Min Vardag -




Happy Socks

Jag Jublar

Ja jag jublar verkligen!!
Snön fortsätter att falla ner o det är vitt o härligt.. Jag är nog en av få som blir glad när snön kommer..
Var ute innan en stund på en promenad. O alla ser verkligen jättesura ut, medan jag strålar av glädje för att snön piskar mej i ansiktet, glasögonen blir blöta o prickiga o låren helt genomfrusna, näsan är iskall o fingrarna stela..
Men vad gör det, när jag vet att jag kan gå hem i värmen precis när jag vill!?
Alla har inte ett hem, ett tak över huvudet, mat för dagen eller ens nånstans att ta en varm dusch eller gå på toaletten på..
Tänk er själva situationen..
Ja visst, jag är arbetslös, ingen inkomst, a-kassan strular.. men jag har nån som hjälper mej när jag behöver. Jag kommer inte hamna i en sådan situation pga av att där finns stöttning bakom mej.
Jag har inte valt själv att bli utan pengar, det är det sista jag vill..
O visst vill man inte leva på nån annan, men ibland är väl livet så. O jag hoppas väl att jag ska kunna ge tillbaka nån gång.. Hur vet jag inte, men på nåt vis..
Jag gör vad jag kan för att få tag på jobb. Pratar med vänner, grannar, nya kontakter genom möten på ams, söker jobb via ams, skickar ut mejl, gör min blogg o fotoblogg synlig överallt, försöker skapa nya bekantskaper som kan leda till nya kontakter..
Jag tror inte att mitt nästa jobb blir genom ams.. Nej det tror jag faktiskt inte..
Men den som lever får se..
Nu ska jag äta en clementin o gosa ner mej i soffan en stund..

Kommentarer
Postat av: amanda

sv: haha tack så mycket :) har faktiskt haft Snelugg nästan hela livet och visste inte riktigt om jag passade i lugg^^

2010-11-09 @ 19:47:24
URL: http://fightfortoday.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Vad kul att du ville delta i dagens blogg hos mig :) en vinnare utses i morgon bitti :)

2010-11-09 @ 22:35:30
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Mikro Tofflor för 249 kr Photobox - 100 foton gratis Frossle.com Saray.se iPhonebutiken.se DrLove.se
Annonser från BloggPartner
Happy Socks Dentaworks Gratisbio.se Photobox