Allt Om Min Vardag -




Happy Socks

Helgen Som Gått

Ja mamma kom ju ner i fredags.

O om vad vi gjorde då har jag ju skrivit, men lovade ju en bild på den nya kalendern jag köpte på en söt butik i Varberg. Nu kommer jag inte ihåg namnet.



Sen i går då, lördag, då packa vi ryggsäcken med lite matsäck. Tog med oss gummistövlar, bra kläder, kameran o kikaren. Vi skulle ut till Getterön och kolla på fåglar. www.getteron.com
Men på vägen så stannade vi på en loppis. där hittade jag ett fynd.
En fin stor ljusstake som jag ska pynta med lite dalahästar sen.
Just nu ser den väldigt tom ut.


Väl ute på Getteröns Naturum så tittade solen fram, vi gick in o tittade på deras utställning med massa fåglar så vi visste vad vi skulle titta efter. Jag tycker det är lite läskigt/äckligt att se massa uppstoppade fåglar. Usch..
Men vi tog på oss stövlar o vandrade ut till ett utsiktstorn, men därifrån såg vi bara en massa måsar, o sånna ser man ju överallt annars. Så vi stannade inte så länge där, utan vi gick tillbaka o satte oss o åt lite matsäck. Äggmackor, juice, kaffe o apelsin. Gott gott..


Efter att vi fikat så åkte vi bort till en annan utsiktsplats. Där såg vi många mer olika arters fåglar. Tofsvipa, Gräsand, Gravand, Skärfläcka, Kricka, Tranor, Strandskata m.m.
Sen åkte vi längst ut på Getterön o vandrade uppför en kulle/berg och såg några häftiga stenar som formats väldigt vackert av vattnet nån gång för hur många år sen som helst!


Sen åkte vi till en butik på landet som heter L.Home, helt underbart vackert.. man fick massa inspiration o där inne såg man knappt skillnad på gammalt o nytt. Kolla deras hemsida. www.lhome.se
Jag hittade en handdukshängare som jag ska ha i köket.


Sen igår kväll så åkte vi till Cheers & Beers och åt mat. Gott gott..
Väl hemma i soffan så tittade vi lite på tv, och 20.30 släckte vi ner o hade massa värmeljus tända. Vi spelade kort.
O den timmen utan el o ström gick fort. Mysigt o helt tyst. Det borde man göra oftare!

Nu har mamma åkt hem o jag sitter här o bloggar.
Solen skiner och det är helt underbart ute!
Jag måste ta tag i det o gå ut o göra nåt mysigt..

.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

vilken underbar dag!

2009-03-30 @ 11:56:33
URL: http://www.fiestadhundklubb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se Mikro Tofflor för 249 kr Photobox - 100 foton gratis Frossle.com Saray.se iPhonebutiken.se DrLove.se
Annonser från BloggPartner
Happy Socks Dentaworks Gratisbio.se Photobox